:: Pandang Jeling ::

Siut! Lambat lagi hari ni.

Ah..masuk pukul 9 pun hari ni. Cuma...Dah nak masuk 2 minggu aku tak nampak dia. Kelakar pula rasa. Mengejar orang yang belum tentu ingat kat kita.

Agak-agak dia sedar tak? Aku tunggu kelibat dia. Aku suka tengok muka dia. Aku senang melihat rambut ala Beckham dia. Aku terbuai bila bau minyak wangi dia. Pokoknya, semuanya dia. Hanya dia.

Aku ni bukannya suka sangat nak 'bz' body atau 'kepoci'. Cukup sekadar cuci mata, tenangkan hati. Maka, aku rasa dialah calon yang tepat seadanya.

Kalau dah naik tren sama-sama, hampir hari-hari bersua muka takkanlah tak ada apa? Aku ni peramah juga orangnya tapi sampai waktu nak bercakap dengan dia....Aduhhhh!!! Kacaunya!

Cinta pandang pertama?
Taklah!
Suka?
Mungkin.
Syok?
Ada macam tu pula.

Lebih kurang sama tinggi je aku ngan dia. Kulit tan, sawo matang seadanya. Baju kemeja dengan slack hitam. Yang paling aku respek, adalah satu hari masa dia pakai kemeja pink. Jambu plak aku rasa. Bukan semua lelaki berani pakai pink kan?

Jam dia - Montana. Warna silver ada background copper. Sikit lebih kurang macam jam aku juga. Mungkin memang ada jodohnya, cuma tak tahu bila.

Kelakar gila. Kenapa mulut tak boleh berkata-kata. Macamlah dia selebriti atau tokoh antarabangsa. Sampai susah benar aku nak menegur dia. Walhal kata orang keliling meja, aku ni gila-gila.

Buka mulut kata "Hi".

Susah sangat ke?

Posting by Cik Kuntum. Powered by Blogger.

Copyright © / Konk3k Di Bandar

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger